LEXYA – life through my green eyes

March 31, 2007

Vreme bacoviana

Filed under: Ganduri — lexya @ 6:52 pm

Crow

“Nu stiu altii cum sunt”, eu una sunt complet dependenta de soare. Imi da energia sa fac tot ceea ce imi propun sau tot ceea ce este necesar intr-un moment sau altul si starea de confort psihic. O raza de soare iti spune clar atunci cand se uita la tine, “totul va fi exact asa cum trebuie sa fie”. Probabil ca in vremurile vechilor egipteni l-as fi venerat pe Ra cu toata fiinta mea.

Saptamana asta a fost certata cu soarele, motiv pentru care si eu am fost certata cu saptamana. Nimic nu a fost asa cum ar fi trebuit sa fie. Privesc acum pe geam si versurile poetului imi curg fara sa vreau in minte …

“Dormeau adânc sicriele de plumb,
Si flori de plumb si funerar vestmint —
Stam singur în cavou… si era vint…
Si scirtiiau coroanele de plumb.

Dormea întors amorul meu de plumb […]”

Inertia orasului imi patrunde adanc in viscere. Ma intreb unde au disparut brusc oamenii, agitatia, masinile. E frig, e pustiu, e gri … e vreme de dormit, facut copii, numarat bani,  nu neaparat in ordinea asta🙂 fiecare isi poate alege o alta ordine.

 Ganduri disparate bruiaza linistea amurgului – “a fost super aseara in club cu prietenii”, “acum cateva luni am gresit ceva in acte, luni trebuie sa sun contabila”, “e prea frig afara”, “refuz sa cred ca a fost capabil de asta”, “mi-e dor sa citesc o carte buna”, “trebuie sa o sun pe Ani sa vad cum se mai simte”, “duminica viitoare e Pastele”, “luni tin un interviu la 13:30 si am de pregatit salariile”, “detest vremea asta stupida!”, “vara asta ar trebui sa-mi dau licentele”, “mai tarziu un pic o sun pe Cris sa vad ce face”, “lipseste ceva din weekend-ul asta”, “trebuie sa scot poza aia din potofel”, “mi se termina tigarile”, “ii dau un buzz Oanei sa vad ce gateste”, “iar doarmele cainele cu capul pe perna mea”, “de o luna nu sunt in stare sa-mi fac poza de pasaport”, “azi noapte am visat ca fugeam”, “ce-o fi facand tata?”, “mi-e dor sa vad marea”, “lipseste ceva …”

SILENTIO! ce e haosul asta? vreau si eu un gand potolit si coerent incalzit de lumina solara. Bacovia nu are liniste, a bantuit toata ziua. Simt nevoia unei exorcizari iar un preot ar fi complet inutil. Unde esti, raza mea de soare?

Intr-o dimineata cineva mi-a trimis un sms cu maxima zilei: “In oglinda in care te privesti, nu incerca sa-ti vezi si respiratia. Altfel, ii tulburi luciul si nu te mai vezi deloc”.

22 Comments »

  1. Foarte interesant topicul. Dar din pacate eu sunt exact invers. Sunt foarte putine zilele in care apreciezi soarele. Si asta se aplica doar in diminetile de vara, atunci cand trebuie sa te trezesti foarte devreme sau cand nu ai dormit de loc. Ii simti caldura care se strecoara pe langa racoarea diminetii si iti incalzeste chipul. E un fel de contemplare a linistii inainte de iadul care urmeaza sa se dezlantuie peste putin timp.

    In rest traiasca vremea bacoviana. Cand ma trezesc de dimineata, cu un deget dau jaluzeaua la o parte si cerul gri mi se desfasoara pe retine. Ajunsa in cortex informatia genereaza un raspuns imediat care apoi e tradus in limbaj. Nimic mai mult decat un cuvant “Genial!” acompaniat de un zambet.

    De obicei cum te amesteci cu realitatea inconjuratoare iti poate deschide o fereastra colturile intunecate ale sufletlui. Doar sa vrei sa privesti acolo.:)

    Comment by Adrian — March 31, 2007 @ 7:56 pm | Reply

  2. Eu una le stiu bine deja. Nu mai vreau🙂
    In schimb mi-as dori, odata cu trecerea timpului, sa incep sa privesc in colturile cele mai luminate. De curand am deschis ochii si am fost oarecum uimita de ce sunt capabila atunci cand privesc inspre ele. pup u my good friend

    Comment by lexya — March 31, 2007 @ 9:00 pm | Reply

  3. “e vreme de dormit, facut copii, numarat bani, nu neaparat in ordinea asta🙂 fiecare isi poate alege o alta ordine.” Pe primul loc ar putea sa fie la fel de bine “numaratul banilor” sau “facutul copiilori” dar pentru fiecare din cele doua activitati avem nevoie de ceva, bani respectiv partener🙂 dormitul cu siguranta e pe ultimul loc. Dand nici una din cele 2 conditii nu sunt indeplinite putem dormi cu siguranta, nimic nu ne retine😀 Bine, daca ne adancim mai mult in problema si pt a dormi ne trebuie un pat🙂 dar nu cred ca este cazul sa despicam acum firul in patru.

    Noapte buna fata cu ochii verzi si in nopatea asta sa vizezi “ca ajungi”, nu de alta da e obositor sa tot alergi🙂

    Comment by criserb — April 1, 2007 @ 12:02 am | Reply

  4. :)) groaznic de obositor, + ca te trezesti dimineata cu senzatia ca desi ai alergat singur tot pe locul doi ai iesit😛
    Azi sunt Floriile … la multi ani tuturor de 1 aprilie🙂 va doresc sa aveti parte doar de glume bune

    Comment by lexya — April 1, 2007 @ 9:09 am | Reply

  5. gateam supa si salata de pui cu sfecla rosie (asta de fapt a gatit-o alex :)) ) cat putem sa semanam din punctul asta de vedere al soarelui… si eu sunt dependenta de el.nimic nu ma face sa ma simt mai bine decat caldura si lumina… imi da energie si ma face sa ma simt puternica si capabila sa o iau de la capat… doar suntem scorpioance :)) pup fata mica

    Comment by ama — April 1, 2007 @ 12:51 pm | Reply

  6. Imi pare foarte bine ca ai facut precizarile pentru ca eu m-am luat cu scrisul si pana sa-ti dau buzz aseara ai iesit tu de pe net.
    Un barbat care ajuta la gatit! frumos asa :))
    pup u 2 scorpioanca mea cu un picior de sagetator😛

    Comment by lexya — April 1, 2007 @ 2:49 pm | Reply

  7. Buna dimineata, Lexya! Aici nu-ti pot oferi stelute, nu? Hm, pacat, as fi facut-o😉
    O zi minunata!
    Kolonelul

    Comment by Kolonelul — April 2, 2007 @ 2:17 am | Reply

  8. Buna dimineata domnule Kolonel!🙂 daca nu merg stelutele, ma multumesc cu soarele :)) O zi minunata si dvs!

    Comment by lexya — April 2, 2007 @ 7:22 am | Reply

  9. Ce dragut!
    Trebuie sa scriu si eu o poezie de-asta.

    Huge amounts of dirty gray
    Roll before my mournful eyes
    Shapes of twilight lead my way
    Today my loved one dies.

    Va place, estimados televidentes?

    Comment by canalia — April 6, 2007 @ 7:02 am | Reply

  10. Aplauze pentru canalia simpatica cu veleitati de poet🙂

    Comment by lexya — April 7, 2007 @ 2:54 pm | Reply

  11. Le-a copiat! Versurile imi apartin🙂 deci nu e canalie simpatica, e una furacioasa.

    BTW, a iesit soarele, a castigat Dinamo, mai scrie si tu ceva frumos. Sa nu mai vad asta cu vremea bacoviana, ca ma deprima, si nu e frumos🙂

    Comment by criserb — April 9, 2007 @ 5:30 pm | Reply

  12. nu prea mai am timp🙂
    si bine ca n-am scris dupa meci ca spuneam rele !🙂

    Comment by lexya — April 9, 2007 @ 8:43 pm | Reply

  13. poti sa scrii si acum de meci ca reultatul tot ala e :p

    Comment by criserb — April 11, 2007 @ 11:21 am | Reply

  14. Oamenii de stiinta britanici au demonstrat ca vremea bacoviana este de o calitate net superioara oricarui alt tip de vreme. In aceasta privinta nu mai e loc de echivocuri.
    Vremea bacoviana are un rol deosebit de important in promovarea artei, culturii, scrisului de poezii si de texte romantice, precum si in perpetuarea speciei umane, vremea bacoviana fiind recunoscuta pe plan mondial ca una “de stat in casa si facut copii”.
    Supa primordiala a evoluat in ceea ce azi numim viata sub actiunea unor factori specifici, uluitori, unul dintre acestia fiind vremea bacoviana.
    Sapaturi arheologice au aratat ca marile imperii s-au constituit in perioade de indelungata vreme bacoviana, in care unor oameni curajosi le-au venit idei de genul: ce-ar fi sa cuceresc China?
    Asa cum spunea si marele istoric Nicolae Iorga, “vremea bacoviana a rezistat secolelor de expansiune otomana, constituind in sine un Bizance apres Bizance”.
    De asemenea, Za Praim Ministar of Canalia, renumita vrajitoare Gianina, spune la Timotei, cap. 18, versetul 43: Crede cu tarie in Vremea Bacoviana, pentru ca daca Vreme Bacoviana nu e, nimic nu e!
    Acestea fiind zice, ma duc sa ma gandesc cum sa distrug SUA, hotii planetei. Si afara e o vreme bacoviana. Muhahaahhaha
    Ce Canalie sunt!!!

    Comment by canalia — April 11, 2007 @ 5:17 pm | Reply

  15. Lexya, eu de ce nu sunt in blogroll? Eu ce am? Sunt mai fraier? :(( Criserb are amandoua variantele blogului.
    Si tu esti la mine in blogroll.

    Vreau sa sug din traficul tau ca un mielushel intzelept. Si oricum, asocierea cu mine nu poate aduce decat beneficii.

    Comment by canalia — April 11, 2007 @ 6:00 pm | Reply

  16. Dumnezeule nici nu stiu la ce sa reactionez mai intai :)) e dimineata si nu mi-am baut nici cafeaua. + ca sunt intr-o euforie totala din cauza soarelui de azi. ma amuza teribil faptul ca noi inca discutam despre vremea bacoviana.
    Draga mea Canalie ( ti-am mentionat ca esti cea mai simpatica Canalie din lumea blog-urilor? a mi se scuza cacofonia ) de vreo 2 saptamani tot tin sa te adaug dar nu aveam binecuvantarea. Gata, multumit acum?🙂

    Comment by lexya — April 12, 2007 @ 7:08 am | Reply

  17. Canalie mai esti🙂

    Si pe mine scote-ma din blogroll cu unul, pt ca induci lumea in eroare, criserb e unic, credeam ca stii asta🙂

    Lasa-ma doar cu “Criserb 2 :)” pe care sa-l transformi in “Criserb”

    Comment by criserb — April 12, 2007 @ 3:01 pm | Reply

  18. :))) stii cat ador sa mi se zica ce sa fac in propria “casa”? calm domnule Serb, se rezolva si problema identitatii dvs :))

    Comment by lexya — April 12, 2007 @ 3:26 pm | Reply

  19. niciodata nu sunt mai calm ca atunci cand citesc blogul dvs stimata domnisoara😉 si nici nu mi-as permite sa va zic ce sa faceti in propria casa🙂

    Comment by criserb — April 12, 2007 @ 5:35 pm | Reply

  20. trag concluzia simpla ca te adoarme blog-ul meu :)) sa-ti permiti domnule Serb! asa mai fac si eu “curat” din cand in cand.

    Comment by lexya — April 12, 2007 @ 8:24 pm | Reply

  21. Lexya, pe cand urmatorul post?
    Eu intru in fiecare zi, in speranta ca avd ceva nou.
    Haide, curaj.
    Mai cu viata cum zice prietenul Iulian

    Comment by canalia — April 21, 2007 @ 10:48 pm | Reply

  22. am fost prea ocupata comentand pe blog-urile voastre🙂

    Comment by lexya — April 22, 2007 @ 11:11 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

