LEXYA – life through my green eyes

August 26, 2007

“Dincolo de bine, dincoace de rau; despre iubire” – Aurora Liiceanu & Alice Nastase

Filed under: Pe noptiera mea ... — lexya @ 7:12 pm

despre iubire

Recomandata de Ana mica si imprumutata tot de la ea (inainte ca Ana sa o termine de citit :P), cartea a produs impresii puternice. Atinge idei diverse: iubire, dezamagire, psihologia barbatului si a femeii, homosexualitate, femeia ca obiect, familia, societatea, razboiul sexelor. Ca si femeie, te regasesti printre randuri, zambesti, te intristezi, iti aduci aminte de trecutul propriu, realizezi prezentul si visezi la viitorul ce se lasa asteptat. Ca om treci in revista realitatile sociale si interumane actuale. Ca barbat … ei bine … pe barbati ii auzi deseori plangandu-se: “Femeile sunt de neinteles, nimeni nu stie ce este in capul lor”. Iata cateva franturi din gandurile unor minti feminine:

“Uneori alegem prea repede despartirea. […] Ar fi trebuit sa rabdam mai mult? Sa ne sacrificam cu mai mult sarg pe altarul carierei suitoare sau pe cel al sandramalei matrimoniale? Sau poate am suportat deja prea mult? Cu ce cantar destept sa masori cantitatea de toleranta necesara […] O grindina de adio ne-a ciuruit inima si, din prostie sau mandrie, n-am deschis umbrela la timp.”

“Decat sa intrebi o femeie cu cati barbati s-a culcat pana acum, mai bine ii dai doua palme. Raspunsul onest la o asemenea intrebare nu-i poate fi decat defavorabil, oricat de dezgolit de prejudecati l-ai astepta. <<Cu unul singur>> e raspunsul care starneste ori ilaritate dezlantuita (<<Ce toanta!>>), ori neincredere gata sa dea in clocot (<<A naibii ipocrita!>>). <<Cu trei>> pare a fi raspunsul standard al celor care evita dintru inceput adevarul legat de un asemenea subiect fara draperie. <<Iubitule, tu esti al doilea>> e ceea ce barbatii vor sa le fie soptit la ureche de foarte aproape. […] Cele mai multe dintre noi au vrut din toata inima sa se marite cu cel dintai barbat din viata si asternutul lor. Dar pentru ca, in cazul unora, alesul avea 17 ani, al altora avea nevasta acasa si al celor mai multe avea o lipsa grava de caracter, acest vis nu li s-a realizat.”

“O lume in care oamenii si-ar spune unul celuilalt numai adevaruri ar fi o lume a razboiului permanent, a dispretului si a razbunarilor nesfarsite. […] Barbatii mint mai mult, pentru ca inseala mai mult. Pentru ca disimuleaza adesea, incercand sa para altceva. […] Ei se prefac ca spun adevarul, noi ne prefacem ca-i credem.”

“de fiecare data cand incep sa simt nevoia de evadari fugare, povestea mea de dragoste sta sa se duca de rapa. […] Odata cu ispita libertatii incepe sfarsitul iubirii. Degeaba ne prefacem ca, intr-o lume moderna, dragostea nu poate rezista fara independenta. Iubirile mari si fericite n-au nevoie de martori, n-au nevoie de moarte. […] Dar pentru ca nu suntem pregatiti sa induram fericirea cumplita pe care o aduce cu ea, sub pretextul dorului de libertate, fugim din Paradis. Si ne intoarcem unde?”

“Atasamentul este o nevoie primara pe care multi o numesc iubire. Desi legaturile de atasament sunt atat de importante, pentru o iubire aproape perfecta mai sunt necesare si grija – <<pasarea>>, deci inversul nepasarii – si atractia sexuala. Cine le are pe toate?”

“Exista, spun psihologii, prea multa constiinta de sine, prea mult calcul si gand ascuns, prea mare preocupare pentru self-esteem. Nimeni nu ne ajunge. Am devenit prea analitici, prea constienti si lucizi, pentru a fi deschisi la iubire.”

“<<Ce a fost mai intai: porcul sau curva?>> […] Cine greseste mai mult, cine iubeste mai mult, cine inseala mai iute si tradeaza mai fara de scrupule, cine minte mai zdravan, cine raneste mai adanc, cine uita mai repede si mai nemilos? <<Stii de ce sunt barbatii porci? Fiindca femeile sunt toate, dar toate, niste curve!>> mi-a spus cu convingere dramatica un domn […] Si l-am contrazis, recunoscand ca toata viata mi-am dorit sa fiu curva. Dar m-a impiedicat mereu cate-un porc de barbat. De care m-am indragostit cu deznadejde fidela sau care m-a dezamagit atat de tare, incat convalescenta lunga de dupa intalnire m-a tinut departe de alte deznadejdi, cauzate de alti dragi parteneri de iubire. Si n-am apucat, desi voiam…”

18 Comments »

  1. Mi-ai starnit interesul😉

    Comment by kozoo — August 26, 2007 @ 8:41 pm | Reply

  2. tu fiind femeie, ti-am starnit interesul, barbatilor le-am starnit insa alte reactii :)) imi imaginez putinii dintre ei care au citit cartea, cate au avut de comentat🙂 spor la citit

    Comment by lexya — August 26, 2007 @ 9:03 pm | Reply

  3. Nu toti barbatii sunt porci.. si nu toate femeile sunt curve, desi barbatii care sunt porci traiesc cu dorinta ca toate femeile sunt curve

    Comment by MAFu — August 31, 2007 @ 5:05 pm | Reply

  4. e doar o scuza … uneori de ambele parti …

    Comment by lexya — August 31, 2007 @ 5:08 pm | Reply

  5. buna,eu mi-am cumparat cartea si chiar merita banii..este super..si..te invita sa te retragi intr-un colt al camerei si sa reflectezi..la viata,la tine..la relatii..la barbati..

    Comment by grettel — March 7, 2008 @ 12:04 pm | Reply

  6. 🙂 te regasesti, iti amintesti, reflectezi, anyway mi-a placut🙂

    Comment by lexya — March 7, 2008 @ 4:40 pm | Reply

  7. tot ce am citit e doar viata …simpla, complicata, urata si frumoasa, asa cum trebuie sa fie … magica, fiecare din noi am putea scrie o carte la fel de interesanta doar povestind ce am trait, de ce nu o facem? cred ca in carte avem si raspunsul acesta, multumiri celor care au gasit timpul, energia si cuvintele necesare sa ne aduca aminte sa traim pur si simplu.

    Comment by stelian popescu — April 12, 2008 @ 10:37 pm | Reply

  8. Good Alice, you ‘ve made it professionally but that is not everything. Your oppinion about men and women is total false. Do not teach you daughter such, otherwise she will grow up frustrated, without a family of her own. TOLERANCE and TRUST in the partner(man/woman)
    are the key of a healthy family. I believe,you have realised already, that even the best career on could have, cannot change a healthy family,where the mother,especially, keeps cool, respects and tolerates her partner for the sake of a united family.

    Otherwise, loneliness is your portion.Go and see Africa and the sufferings of an african family, the endurance of women in bringing up children,who turn great professionals later in their life. That is the most important in life, to see your children doing well and having a shoulder to cry on,in case.
    Ambition, selfishness,competition with the partner bring to disaster- of course you may end up with a lot of money in your bag, but a cold house, a cold bed, a cold heart….

    Think well Alice, have a family for God’s sake, that your daughter will not blame you later, no mater how much money you will give
    her. You cannot buy the heart of a child with money. Now you cannot feel anything, but later, after 40 yrs old, you will reply my email.

    Want to talk to you more about my experience in
    Africa and how I kept my marriage on 35 yrs.

    Comment by georgeta malik — April 20, 2008 @ 5:22 pm | Reply

  9. Mi-a placut mult !!!! Si mi-ar placea sa le urmaresc pe cele doua autoare intr-un Talk-Show TV; as recomanda aceasta carte celor din jurul meu, prieteni, colegi dar ma tem ca nu ar gusta subiectul.Poate lor viata le-a oferit altceva sau poate doar eu sunt naiva …. Ma regasesc atat de mult in paginile cartii incat am convingerea ca daca as fi terminat Filologia as fi putut fi eu autoarea.
    Repet : mi-a placut mult!

    Comment by Florina — August 6, 2008 @ 6:07 pm | Reply

  10. Da, merge

    Comment by Marian — August 6, 2008 @ 6:16 pm | Reply

  11. acum ma apuc si eu sa citesc aceasta carte tocmai ieri miam cumparat`o…. alte carti ai putea sa`mi recomanzi….?

    Comment by Liz — February 15, 2009 @ 2:53 pm | Reply

  12. Recomandarea cartilor e identica cu cea a muzicii, filmelor, etc. Ele rezoneaza in functie de trairile si stilurile personale. Sunt sanse mari ca ce iti recomand eu sa nu-ti placa. N-am mai trecut aici, in ultima vreme, cartile citite de mine, dar o voi face cu prima ocazie🙂

    Comment by lexya — February 15, 2009 @ 9:09 pm | Reply

  13. e super caretea…am vazut cate putin din ea la o prietena…sincer merita cumparata;)

    Comment by anda — March 2, 2009 @ 4:52 pm | Reply

  14. desi am citit cartea in decembrie anul trecut, inca ma gandesc la ea ca fiind una dintre cele mai dragute lucruri pe care le-am citit. O carte cu o puternica incarcatura emotionala, o carte care mi-a starnit interesul din momentul in care am primit-o cadou.Absolut fantastica

    Comment by simpatizezciupercute — June 26, 2009 @ 6:30 pm | Reply

  15. Cartea este bestială!

    Comment by Ana-Maria — June 30, 2009 @ 9:42 am | Reply

  16. azi mi-am cumparat cartea si am citit jumatate din ea…nu mi vine sa o las din mana..este extraordinara…

    Comment by andrau — October 11, 2009 @ 5:00 pm | Reply

  17. sincera sa fiu eu am ales cartea dupa titlu mi s-a parut f buna chiar ma bucur ca am citit-o mi-a fost de ajutor ….cu toate ca in general barbatii nu prea recunosc ceea ce este scris in aceasta carte cred ca in sinea lor isi doresc de fapt sa nu fie adevarat nimic din ce este relatat in ea…daca ar citi cu atentie nu este un atac la adresa lor din contra sunt afirmatii atat pentru barbati cat si pentru femei care dupa parerea mea se regasesc in fiecare

    Comment by just_another_fan — February 20, 2010 @ 10:47 am | Reply

  18. […] “Dincolo de bine, dincoace de rau; despre iubire” – Aurora Liiceanu & Alice Na… August 2007 17 comments 3 […]

    Pingback by 2010 in review « LEXYA – life through my green eyes — January 2, 2011 @ 11:03 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

