LEXYA – life through my green eyes

September 17, 2007

Vorbe’n vant

Filed under: Franturi de viata — lexya @ 2:31 pm

blond

Pai sa vezi … am 20 si x ani si nu ma mai intereseaza reputatia unui om. Ceea ce se spune despre el rareori coincide cu ceea ce este el. “Recomandarile” micilor clevetitori de la coltz de maidan ma lasa rece. Viata te invata ca oamenii mint. Scurt, simplu dar cuprinzator: din lasitate, din lipsa de educatie, din exagerare a unor lucruri marunte, din ideea ca “te cunosc ei bine”, din prostie, din necunostinta de cauza, sau din prisma propriei minti inveninate. Mint despre ei, mint despre altii, se mint pe ei …

N-am nevoie de “recomandarile” nimanui. Daca ma intereseaza sa aflu ceva despre o persoana (fie ca o cunosc, fie ca nu) incerc sa ma ghidez dupa fapte, nu dupa vorbe. Sau macar ma centrez pe ea, nu pe ce aud. Am invatat de-a lungul timpului ca cea mai odioasa deformare vine de la “binevoitorii” care in subtilitatea lor iti paseaza informatii fara sa le-o ceri. Asa … din vorba in vorba. De cele mai multe ori jumatatile de adevaruri sunt mai periculoase ca o minciuna intreaga, iar omisiunea e tot vecina pe stanga cu minciuna, pe dreapta cu tradarea …

Concluzia: atunci cand aud ceva despre cineva de la altcineva🙂 zambesc suav in timp ce cu un click mintal dau shut down timpanelor. Asta in cazul in care gradul meu de irascibilitate nu e la maxim si nu dezvolta porumbelul rapid “stii ce, nu ma intereseaza”. Maturitatea aduce uneori cu sine si diplomatie. Depinde si de caz.

Daca inainte conta destul de mult ce se spune despre mine, acum ma intereseaza mai degraba ce se crede si mai ales cine. Nu-mi mai fac procese de constiinta pentru vorbele in vant si stiu ca cei pentru care contez cu adevarat se uita in sufletul sau faptele mele si nu in gura altora. “Crede si nu cerceta”, este doar pentru lenesi, spalati pe creier, sau dezinteresati. In definitiv cine pierde mai mult: cel care spune, sau cel care “inghite” un neadevar? 🙂 Vrei sa cunosti un om? asculta-i vorbele, analizeaza-i faptele, uita-te in ochii lui si incearca sa nu te minti singur. Restul trebuie sa vina de la sine, nu din subiectivitatea mai mult sau mai putin roz, a altora …

“Dacă vei fi mult timp prefăcut, te vei preface fără voie.” Nicolae Iorga

13 Comments »

  1. Foarte adevarat:). Dar cred ca oamenii mint din nevoi, mai mult sau mai putin “nobile” si din frica. Unii pentru interes material sau hedonist iar altii din frica de a fi ignorati sau de a nu conta. Tot din frica cred ca sunt acceptate si minciunile ca adevaruri. Si de aici pana la balaurii din povesti nu e mult…

    Comment by Adrian — September 17, 2007 @ 6:42 pm | Reply

  2. cu multe capete … si ai zice ca viata nu e ca’n filme sau povesti … uneori e … de ce prefera omul sa nu lupte cu un “monstru” si sa se transforme in el?

    Comment by lexya — September 17, 2007 @ 7:32 pm | Reply

  3. …pentru ca pe multi viata netraita ii oboseste, sor’mea, pe unii la batranete, pe unii chiar de tineri…asta e treaba lor, tu lupta, sys, nu te lasa, fie ca Forta sa fie cu tine🙂
    te pupa fractu’

    Comment by Bog — September 17, 2007 @ 7:52 pm | Reply

  4. :)) dar unii si-o traiesc bro, in minciuna dar si-o traiesc🙂
    auzi, ai inceput iar sa te uiti la prea multe filme? ca daca da, vin mai des pe acasa🙂 pup u

    Comment by lexya — September 18, 2007 @ 6:52 am | Reply

  5. Oamenii sunt oameni si nimik mai mult. oricat de mult am vrea noi sa ii privim ca pe niste fiinte minunate sau unice, multi dintre ei inca nu au evoluat de la stadiul de primate. Si nu o spun cu rautate, doar cu experianta a 20 si x de ani in care am vazut mai mult decat as fi vrut sa vad.
    Multi nu merita nici macar sa te uiti la ei, daramite sa mai asculti povesti despre sau cu ei…
    Si pe de alta parte am invatat ca cei care merita, nici macar nu trebuie sa fie invitati sa te cunoasca … Isi doresc ei pur si simplu. Iar primatele care trag concluzii din 2 vorbe si 3 gesturi … sa ramana acolo …
    Poate ca acest post nu ma prins in cel mai bun moment si sper sa nu regret cuvintele urate …
    Doar ca acum … le simt pe toate.

    Pup mult. Si eu nu vreau sa spun desopre tine ci sa traiesc in pas cu tine. :*

    Comment by Mahavira — September 18, 2007 @ 11:12 am | Reply

  6. :)) tu esti din familie, vrei nu vrei, cunosti mai multe🙂
    apropo de trait in pas cu … mai avem 4 zile :D:D
    yeeeeeee! >:D<

    Comment by lexya — September 18, 2007 @ 11:17 am | Reply

  7. Da da da … Relax .. take it eassyyyyyyyyyy …😛🙂 …

    Comment by Mahavira — September 18, 2007 @ 3:27 pm | Reply

  8. Oamenii au tendinta sa indruge multe verzi si uscate, iar motivele nici nu merita sa le insir, dar cel mai grav mi se pare ca au o putere fantastica de influentare a opiniei celorlalti..

    Comment by kozoo — September 20, 2007 @ 8:14 pm | Reply

  9. asta m-a speriat pe mine pana acum, insa am realizat ca opinia celor influentabili de vorbe, pentru mine una, pur si simplu nu mai conteaza🙂 daca nu ai coloana vertebrala sa judeci singur, meriti soarta de a fi prost informat

    Comment by lexya — September 21, 2007 @ 9:05 am | Reply

  10. bine ai venit în grupa mare🙂

    Comment by Cineva — September 23, 2007 @ 2:51 pm | Reply

  11. 🙂 thank you🙂

    Comment by lexya — September 23, 2007 @ 3:10 pm | Reply

  12. nu-ti face griji. pe mine ma vorbeste tot netu ca-s o poama rea. crezi ca-mi pasa? nu-mi pasa, ce sa fac. imi plac baieti tineri. e rau?

    Comment by scenarista — October 8, 2007 @ 3:53 am | Reply

  13. @scenarista :)) u made my day :)) nu-mi fac griji. cat despre baietii tineri, nu ma pronunt – gusturile nu se discuta🙂

    Comment by lexya — October 8, 2007 @ 9:24 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

