LEXYA – life through my green eyes

February 27, 2011

“Drumul spre inalta societate” John Braine

Filed under: Pe noptiera mea ... — lexya @ 1:49 pm

De cand ma cunosc, oamenii vin la mine si imi imprumuta carti. Rar apuc sa cer ceva, rar mi se intampla sa mi se recomande si atat, de cele mai multe ori, oamenii din viata mea imi recomanda carti si se si prezinta cu ele. Regasesc lucruri interesante, fascinante pentru mine, motiv pentru care ma simt o norocoasa.

De curand, mi-am descoperit mica placere de a bea o cafea cu vecinii🙂 chestie care pentru mine reprezinta o noutate – sunt mutata de ani buni in Bucuresti si habar nu aveam cine locuieste cu mine in bloc. Asa am ajuns sa primesc la citit carti, de la dna Mihaela.

“Joe Lampton, un tânar cu origini modeste, dar cu o ambitie de nemasurat, urmareste ascensiunea in lumea deloc familiara a inaltei societati, ale carei repere sunt bogatia, masinile luxoase si femeile stralucitoare.
Ca intotdeauna, pretul succesului este urias, iar tinta lui sta sub semnul tradarii si al tragediei: <<Eram cineva: eram amantul unei femei maritate, ieseam cu fiica unuia dintre cei mai bogati oameni din Warley, nimic nu-mi statea in cale.>>”

“Dar puteam sa-mi inchipui, clipa cu clipa, tot ce i se intamplase Alicei dupa ce o parasisem […] Si acasa nu putea sa se duca! Isi spuse ca, de-ar apasa mai tare pe accelerator, ar putea iesi din ea insasi – si acum ma aflam iarasi langa ea in masina, si venea curba aceea dubla pe care doar o masina de curse ar fi putut-o lua la o asemenea viteza…”

“Nu-mi placea Joe Lampton. Era un tanar contabil foarte calculat, purtand un costum bleumarin bine calcat si cu un guler alb, apretat. Totdeauna spunea si facea numai ce se cuvine si niciodata nu punea pe nimeni in incurcatura etalandu-si indecent sentimentele. Izbutise sa valorifice pana si o intalnire cu o fetiscana draguta pe care o rasturnase intr-o capita de fan, transformand-o in dividende. Il uram pe Joe Lampton, dar el arata si vorbea foarte sigur de sine, stand la masa mea in propria mea piele, si Joe Lampton venise aici nu pentru o vizita scurta, venise sa se instaleze in mine definitiv.”

Ecranizarea romanului a fost facuta prin filmul “Room at the Top” (1959)

 

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

